A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Кременецька міська рада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини ОДПІ

Дата: 14.09.2020 16:06
Кількість переглядів: 189

Облік готівки у вигляді благодійних внесків, які збирає благодійна організація

Державна податкова службазвертає увагу, що відповідно до п. п. 2 п. 58 розд. VI Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року №148 (далі – Положення №148), готівка, що надходить до кас, повинна своєчасно та в повній сумі оприбутковуватися.

Згідно з п. 11 розд. ІІ Положення № 148 готівка, що надходить до кас, оприбутковується в день одержання готівки в повній сумі.

Оприбуткуванням готівки в касах установ/підприємств та їх відокремлених підрозділів, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.

Оприбуткуванням готівки в касах відокремлених підрозділів установ/підприємств, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням РРО без ведення касової книги, є забезпечення зберігання щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) в електронній формі протягом строку, визначеного п. 44.3 ст. 44 Податкового кодексу України і занесення інформації згідно з фіскальними звітними чеками/електронними фіскальними звітними чеками до відповідних книг обліку (Книги обліку розрахункових операцій (далі – КОРО) – у разі її використання на період виходу з ладу РРО чи відключення електроенергії). Установа/підприємство визначає місце та спосіб зберігання відокремленими підрозділами щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) у електронній формі.

Оприбуткуванням готівки в касах відокремлених підрозділів установ/підприємств, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням програмних РРО (далі – ПРРО) без ведення касової книги, є забезпечення щоденного створення засобами ПРРО у паперовій та/або електронній формі фіскальних звітних чеків та подання їх до фіскального сервера контролюючого органу засобами телекомунікацій, а також направлення створених ПРРО електронних розрахункових документів та повідомлень для їх реєстрації і довгострокового зберігання до фіскального сервера.

Оприбуткуванням готівки в касах суб’єктів господарювання, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням КОРО без застосування РРО, є занесення даних розрахункових квитанцій до КОРО.

Суми готівки, що оприбутковуються, мають відповідати сумам, визначеним у відповідних касових (розрахункових) документах (п. 13 розд. ІІ Положення №148).

Пунктом 25 розд. III Положення №148 передбачено, що приймання готівки в касу проводиться за прибутковим касовим ордером (додаток 2 до Положення № 148), підписаним головним бухгалтером або особою, уповноваженою керівником установи/підприємства. До прибуткових касових ордерів можуть додаватися документи, які є підставою для їх складання.

Порядок визначення строків здавання готівкової виручки (готівки) та ліміту каси встановлено розд. V Положення №148.

Враховуючи викладене, благодійна організація повинна оприбуткувати у касі з оформленням прибуткового касового ордеру готівкові кошти, отримані як благодійні внески, у тому числі вилучені із «скриньки», та у визначені законодавством строки здати готівку до установ банку для зарахування на рахунок.

 

 

Переваги подання звітності в електронному вигляді

 

Податковим кодексом України передбачено подання звітності в електронному вигляді, і є можливим за умови отримання електронного цифрового підпису в акредитованих центрах сертифікації ключів та укладення договору з органом державної податкової служби за місцем реєстрації договору про визнання електронних документів.

Перевагами подання платниками податків звітності в електронному вигляді є економія часу на її подання, постійна актуалізація (оновлення) програмного забезпечення відповідно до останніх змін у податковому законодавстві, захищення від несанкціонованих переглядів та втручань, арифметичний контроль за показниками податної звітності, автоматичне створення архіву електронних копій звітів, квитанцій та інших документів.

До початку реєстрації та отримання електронних довірчих послуг платнику необхідно ознайомитись з Регламентом Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС та умовами Договору про надання електронних довірчих послуг (https://acskidd.gov.ua/etrusted-services).

Якщо ви заповнили реєстраційні заяви, зібрали необхідні документи для реєстрації та отримання електронних довірчих послуг зверніться до будь-якого представництва Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС за вказаною на офіційному інформаційному ресурсі адресою: м. Тернопіль, вул. Білецька, 1 каб. 122, тел. (035) 235361.

Звертаємо увагу, що отримати послуги кваліфікованого електронного підпису можна не лише у КН ЕДП ІДД ДПС, а також звернувшись до інших кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг, перелік яких розміщено на сайті центрального засвідчувального органу Міністерства цифрової трансформації України (czo.gov.ua) у розділі «Довірчі послуги».

Нагадуємо, для зручності платників на офіційному вебпорталі ДПС України функціонує безкоштовний електронний сервіс «Електронний кабінет платника» (cabinet.tax.gov.ua), використовувати який можна цілодобово. Зазначений сервіс надає змогу створити та надіслати до ДПС електронні документи: податкову звітність, запити на отримання інформації, заяви для реєстрацію платниками окремих податків, тощо. Крім того, платникам надано можливість отримати доступ до приватної частини електронного кабінету, де у режимі реального часу можна сформувати та надіслати до органів ДПС електронні документи, у тому числі податкову звітність, запити на отримання інформації, заяви для реєстрації платниками окремих податків. Також можна отримати доступ до особистої інформації, тобто, отримати відомості про суми отриманих доходів і утриманих податків, стан поданої звітності, стан розрахунків з бюджетом. Фізичні особи за допомогою сервісу «Стан розрахунків з бюджетом» в Електронному кабінеті можуть сплатити податки, збори, платежі та перевірити розрахунки сум податкових зобов’язань по податках.

Використовуйте можливість подання податкової звітності в електронному вигляді і ви переконаєтесь у безлічі переваг, а повну інформацію щодо порядку подання звітності в електронному вигляді можна отримати на офіційному вебпорталі ДПС України.

Скористайтеся сервісом повторного формування сертифікатів. ГУ ДПС у Тернопільській області нагадує, що ДПС України запроваджено сервіс повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом, який значно спростив процедуру отримання електронних довірчих послуг.

Сервіс дозволяє отримувати електронні довірчі послуг онлайн, тобто без відвідування відокремлених пунктів реєстрації користувачів, заповнення реєстраційних карток, підготовки інших паперових документів, що дозволяє зекономити власний час та кошти. Дистанційно сформувати нові сертифікати зможуть користувачі, які мають:

- чинні сертифікати (наприклад до закінчення строку чинності сертифікатів залишилося декілька днів);

- незмінні реєстраційні дані (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо);

- особистий ключ, доступний лише користувачу та не є скомпрометованим.

Строк чинності кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів становить не більше 2 (двох) років з моменту їх формування. Детальна інформація за посиланням https://acskidd.gov.ua/manage-certificates.

 

ПДВ: актуальні питання з формування податкового кредиту

У другій декаді вересня 2020 року в Головному управлінні ДПС у Тернопільській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «ПДВ: актуальні питання з формування податкового кредиту».

На питання платників відповідав заступник начальника управління – начальник відділу адміністрування ПДВ управління податкового адміністрування Головного управління ДПС у Тернопільській області Сергій Господарик.

Наводимо найактуальніші питання, які обговорювались під час сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія».

Питання: Чи правда, що під нові штрафи за невчасну реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних підпадають також і податкові накладні/розрахунки коригування, в яких не зазначаються суми ПДВ?

Відповідь: Так, правда. З 23 травня встановлено нові штрафи за невчасну реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні/розрахунки коригування, в яких не зазначаються суми ПДВ, а саме:

- ПН/РК, складених на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість;

- ПН, складених на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою;

- ПН, складених на умовний продаж;

- ПН, складених на пропорційне віднесення сум до податкового кредиту;

- ПН, складених на перевищення фактичної ціни постачання товарів/послуг.

За порушення граничного строку реєстрації таких ПН/РК в ЄРПН, на платника податку накладається штраф в розмірі 2 відсотки обсягу постачання (без податку на додану вартість), але не більше 1020 гривень.

Крім цього, відсутність реєстрації таких ПН/РК в ЄРПН, якщо це порушення зазначене в податковому повідомленні-рішенні, складеному за результатами перевірки ДПС, тягне за собою накладення на платника податку штрафу в розмірі 5 відсотків обсягу постачання (без податку на додану вартість), але не більше 3400 гривень.

Питання: Чи має право платник ПДВ віднести до податкового кредиту суму ПДВ на підставі податкової накладної, в графі 7 якої міститься більше двох знаків після коми?

Відповідь: Зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних податкова накладна, в якій вказано ціну постачання одиниці товару/послуги, яка містить після коми більше, ніж два знаки, є підставою для формування податкового кредиту за умови відповідності іншим вимогам, що визначені в Податковому кодексі України.

Питання: Чи можна поновити податковий кредит після отримання від постачальника належно оформлену податкову накладну, яку під час документальної перевірки було виключено зі складу податкового кредиту?

Відповідь: Платник податку не має можливості поновлення податкового кредиту після отримання від постачальників належно оформлених податкових накладних, якщо під час документальної перевірки суми ПДВ було виключено зі складу податкового кредиту за податковими накладними, оформленими з порушенням встановлених вимог.

Питання: На сайті ДПС є повідомлення про зміни форм податкової накладної, податкової декларації з ПДВ, уточнюючого розрахунку. Чи доречно так часто змінювати їх, і коли платникам ПДВ треба оновлювати нові форми?

Відповідь: Це на сьогодні проєкт. У разі прийняття наказу він запрацює із 1 числа місяця, що настає за місяцем його офіційного опублікування.

Зауважу, що проєкт наказу Міністерства фінансів України «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України» розроблено, зокрема, до вимог Податкового кодексу України, що діють з 23 травня, з урахуванням змін, внесених Законом України від 16 січня 2020 року №466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві».

Питання: Підприємство застосовує два способи обліку податкових зобов’язань. Як формувати податковий кредит?

Відповідь: При одночасному застосуванні платником ПДВ двох способів обліку податкових зобовязань, а сааме: за касовим методом та за подією, що сталася раніше, а придбані та/або виготовлені вами товари/послуги призначені для часткового використання в операціях, за якими дата виготовлення податкових зобовязань визначається частково за касовим методом, а частково – за подією, що сталася раніше, то податковий кредит виникатиме пропорційно такому призначенню та використанню таких товарів/послуг.

Питання: Помилка у коді товару податкової накладної. Чи буде право на податковий кредит?

Відповідь: Податкова накладна, що містить помилки у коді товару згідно з Українським класифікатором зовнішньоекономічної діяльності, не дає змоги у повній мірі ідентифікувати здійснену операцію, тобто не може бути підставою для віднесення сум ПДВ, зазначених у ній, до складу податкового кредиту. 

Така помилка може бути виправлена шляхом складання постачальником товару розрахунку коригування до такої податкової накладної на дату виявлення помилки та реєстрації розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. 

Питання: Наше товариство нещодавно зареєструвалось платником ПДВ. Обсяги постачання мізерні. Чи передбачено подання звітності поквартально?

Відповідь: Звітність могли подавати поквартально лише суб’єкти господарювання, які обрали спрощену систему оподаткування. Та нещодавно Законом України від 16 січня 2020 року №466 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» внесено зміни до статті 202 Податкового кодексу України, відповідно до яких встановлюється єдиний звітний період для усіх категорій платників ПДВ, який дорівнює календарному місяцю.

 

Майже 241,8 млн грн земельної плати отримали місцеві бюджети Тернопільщини

Упродовж січня-серпня 2020 року платники податків сплатили до місцевих бюджетів Тернопільської області 241,8 млн грн плати за землю. Це перевищило очікувані надходження на 9,5 відсотка. Відтак бюджети додатково отримали 21,1 млн гривень.

Майже 75 відсотків сплати цього платежу – внесок юридичних осіб. Адже вони перерахували з початку року 180,7 млн грн плати за землю, що на 20,4 млн грн більше, ніж очікувалось.

Фізособи поповнили скарбниці місцевих громад, сплативши 61,1 млн грн плати за землю. Додаткові надходження склали 697 тис. грн або плюс 1,2 відсотка.

Вважаємо за доречне нагадати, згідно із нормами Податкового кодексу України, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Юрособи – платники плати за землю самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня та  подають податкову декларацію на поточний рік до податкових органів за місцезнаходженням земельних ділянок не пізніше 20 лютого поточного року. Це звільняє їх від обов'язку подавати таку звітність щомісячно. 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь