A A A K K K
для людей із порушенням зору
Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини податкової

Дата: 10.06.2020 10:17
Кількість переглядів: 407

Фото без опису

Відображаємо прибуток у Податковій декларації з податку на прибуток підприємств, отриманий за рахунок міжнародної технічної допомоги і який звільняється від оподаткування

 

При заповненні Податкової декларації з податку на прибуток підприємств (далі – Декларація), платник податку – отримувач міжнародної технічної допомоги у рядках 01-04 відображає показники (результати) усіх видів діяльності, у тому числі пільгової діяльності.

Для визначення податку на прибуток від оподатковуваної діяльності (рядок 06 Декларації) у загальному порядку від показника «Об’єкт оподаткування» (рядок 04 Декларації) віднімається рядок 05 ПЗ Декларації «Прибуток, звільнений від оподаткування, або збиток від діяльності, прибуток від якої звільнений від оподаткування (+, -)» та у разі позитивного значення отриманий результат помножується на базову (основну) ставку податку на прибуток, встановлену п. 136.1 ст. 136 ПКУ.

Зокрема, операції, пов’язані з отриманням пільг при використанні міжнародної технічної допомоги обліковуються згідно з правилами бухгалтерського обліку та підлягають відображенню у Додатку ПЗ до рядка 05 ПЗ Декларації (далі – Додаток ПЗ).

Додаток ПЗ заповнюється платником податку, який у звітному (податковому) періоді здійснював діяльність, прибуток від якої звільняється від оподаткування, та складається з двох таблиць:

- у таблиці 1 «Розрахунок прибутку, що звільняється від оподаткування», в якій здійснюється розрахунок неоподатковуваного прибутку/збитку, від діяльності, прибуток від якої звільняється від оподаткування, у розрізі кожної законодавчо визначеної підстави для застосування пільги;

- у таблиці 2 «Підстави для застосування пільги» зазначаються положення ПКУ, що є підставами для застосування кожної конкретної пільги окремо із зазначенням відповідного коду пільги згідно з довідником пільг, затвердженим ДПС.

У рядку 05 «Прибуток, звільнений від оподаткування, або збиток від діяльності, прибуток від якої звільняється від оподаткування, в тому числі:» таблиці 1 Додатка ПЗ зазначається загальна сума прибутку (+) або збитку (–), отриманого від усіх видів діяльності, прибуток від якої звільняється від оподаткування, у тому числі при використанні міжнародної технічної допомоги.

Якщо платником податку здійснюється декілька видів діяльності, прибуток від якої звільняється від оподаткування, то у рядку 05 таблиці 1 Додатка ПЗ відображається сумарне значення рядків 05.1, 05.2 тощо таблиці 1 Додатка ПЗ.

Якщо вид діяльності, прибуток від якої звільняється від оподаткування, один, то до рядка 05 таблиці 1 Додатка ПЗ переноситься значення рядка 05.1 «на підставі «А» (рядок А1 + рядок А2 – рядок А3)» таблиці 1 Додатка ПЗ.

Показник рядка 05.1 таблиці 1 Додатка ПЗ визначається за загальним правилом шляхом коригування фінансового результату, визначеного у фінансовій звітності (прибуток/збиток), отриманого від діяльності, яка здійснюється за рахунок міжнародної технічної допомоги на пільгових умовах оподаткування (рядок А1), на збільшуючі та зменшуючі різниці, що виникають при здійсненні операцій за даним видом діяльності (рядки А2 та А3 відповідно), з одночасним відображенням таких різниць у Додатку РІ до рядка 03 РІ Декларації (у т. ч. на суму від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років згідно з п. п. 140.4.2 п. 140.4 ст. 140 розд. III ПКУ).

Показник рядка 05 таблиці 1 Додатка ПЗ переноситься до рядка 05 ПЗ «Прибуток, звільнений від оподаткування, або збиток від діяльності, прибуток від якої звільнений від оподаткування (+, -)» Декларації.

Водночас платник податку, який не сплачує податок на прибуток підприємств у зв’язку з отриманням податкових пільг, веде облік сум таких пільг, які відображаються у Додатку ПП до Декларації.

Сума пільги у зв’язку зі звільненням прибутку від оподаткування розраховується як добуток суми прибутку від кожного виду діяльності, прибуток від якої звільняється від оподаткування (рядки 05.1, 05.2 тощо таблиці 1 додатка ПЗ до Декларації), та діючої базової (основної) ставки податку на прибуток.

Крім того, у разі порушення вимог цільового використання вивільнених від оподаткування коштів відповідно до п. 142.3 ст. 142 ПКУ заповнюються рядки 35-37 Декларації.

Що стосується визначення фінансового результату від здійснення діяльності, прибуток від якої звільняється від оподаткування, у фінансовій звітності підприємства, то згідно з частиною другою ст. 6 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності. Тому з питань відображення операцій, звільнених від оподаткування, у бухгалтерському обліку та фінансовій звітності необхідно звертатися до Міністерства фінансів України.

ПДВ без квартальної звітності та не тільки…

Кременецьке управління ГУ ДПС у Тернопільській області повідомляє, що Закон України від 16 січня 2020 року №466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві», що набув чинності, вніс ряд змін в оподаткування ПДВ.

Так, зокрема:         

- запроваджується для звітності з ПДВ єдиний звітний період – календарний місяць (у тому числі для платників єдиного податку) з метою спрощення адміністрування ПДВ, застосування єдиного підходу до формування показників звітності та їх відображення в інформаційних системах ДПС;

- запроваджується визначення бази оподаткування для операцій з постачання електричної енергії, виходячи з ціни, яка склалася на ринку електричної енергії без необхідності донарахування податкових зобов’язань з ПДВ, якщо така ринкова ціна електричної енергії менша за ціну її придбання;

- встановлюються особливості визначення бази оподаткування для операцій з вивезення товарів за межі митної території України (договірна (контрактна) вартість таких товарів, зазначена в митній декларації);

- забезпечується можливість формування податкового кредиту платниками, які застосовують касовий метод податкового обліку у випадку, якщо оплата придбаних товарів/послуг здійснюється більше ніж через 1095 календарних днів;

- врегульовується питання врахування у системі електронного адміністрування податку суми коштів, вилучених та зарахованих контролюючим органом на рахунок платника податку відповідно до статті 95 Кодексу в рахунок погашення податкового боргу з ПДВ по задекларованих до сплати податкових зобов’язаннях;

- продовжується граничний термін реєстрації в ЄРПН зведених податкових накладних з 15 до 20 числа місяця;

- встановлюється тимчасова пільга з ПДВ для операцій з передачі транспортних засобів малозабезпеченим верствам населення, а також органам спеціального призначення (швидка медична допомога та центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сферах цивільного захисту, рятувальної справи, пожежної і техногенної безпеки) для оперативного виконання задач, направлених на захист та збереження здоров’я населення;

- відновлюється застосування нульової ставки ПДВ до операцій з експорту сої та ріпаку (до внесення змін до операцій з експорту сої та ріпаку застосовувався режим звільнення від оподаткування ПДВ, який виключав можливість декларування до відшкодування сум ПДВ за такими операціями);

- уточнюється, що касовий метод податкового обліку з ПДВ поширюється у т.ч. на підрядників та субпідрядників;

- розповсюджується пільга з ПДВ на ввезення племінних чистопородних тварин на сільськогосподарського товаровиробника.

Сплата податку на нерухомість юридичною особою при об’єднанні сільських, селищних, міських рад в ОТГ

 

Відповідно до п. п. 10.1.1 п. 10.1 ст. 10 та п. п. 265.1.3 п. 265.1 ст. 265 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у складі податку на майно належить до місцевих податків.

Сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів та податкових пільг зі сплати місцевих податків і зборів до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів, та про внесення змін до таких рішень.

Платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, станом на 1 січня звітного року і не пізніше 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Згідно з п. п. 266.9.1 п. 266.9 ст. 266 ПКУ податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачується за місцем розташування об’єкта/об’єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України (далі – БКУ).

Зарахування місцевих податків та зборів до відповідних місцевих бюджетів здійснюється відповідно до БКУ.

Згідно з частиною дев’ятою ст. 8 Закону України від 05 лютого 2015 року №157-VIII «Про добровільне об’єднання територіальних громад» бюджети територіальних громад, що об’єдналися, виконуються окремо до закінчення бюджетного періоду з урахуванням особливостей, встановлених цією частиною.

Сільська, селищна, міська рада, обрана об’єднаною територіальною громадою, може вносити зміни до рішень про місцеві бюджети, прийняті сільськими, селищними, міськими радами, обраними територіальними громадами, що об’єдналися.

До завершення періоду окремого виконання бюджетів територіальних громад, що об’єдналися, функції головних розпорядників, розпорядників бюджетних коштів територіальних громад, що об’єдналися, продовжують здійснювати відповідні бюджетні установи в особі сільського, селищного, міського голови, обраного об’єднаною територіальною громадою, інших керівників бюджетних установ.

Відкриття рахунків для зарахування надходжень до бюджетів здійснюється згідно з Порядком відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 22.06.2012 № 758 із змінами та доповненнями (далі – Порядок №758).

Пунктом 1.3 розд. І Порядку №758 визначено, що бюджетні рахунки відкриваються щорічно на початок нового бюджетного періоду відповідно до Закону про Державний бюджет України (далі – Закон) та рішень про місцеві бюджети. У разі неприйняття або несвоєчасного прийняття Закону відкриваються рахунки попереднього бюджетного періоду. Спеціальні реєстраційні рахунки, на яких зберігаються залишки коштів для покриття відповідних витрат у наступному бюджетному періоді з урахуванням їх цільового призначення, відкриваються у наступному бюджетному періоді відповідно до законодавства.

Згідно з п. 2.1 розд. ІІ Порядку № 758 щорічно на початок нового бюджетного періоду відповідно до БКУ, Закону, рішень про місцеві бюджети та бюджетної класифікації, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 14.01.2011 № 11 із змінами та доповненнями, в органах Державної казначейської служби України (далі – Казначейство) відкриваються рахунки за надходженнями до державного та місцевих бюджетів (крім рахунків для зарахування власних надходжень бюджетних установ).

 

При внесенні змін до законодавства, згідно з якими змінюється перелік надходжень, що зараховуються до відповідних бюджетів, та/або порядок їх зарахування, а також код та назва території, Казначейство централізовано відкриває/закриває рахунки за надходженнями згідно із внесеними змінами. Інформація про відкриті/закриті рахунки доводиться до органів Казначейства для подальшого інформування органів, що контролюють справляння надходжень бюджету згідно із встановленими порядками взаємодії, та місцевих фінансових органів.

Таким чином, у разі об’єднання сільських, селищних, міських рад в об’єднану територіальну громаду, податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, до закінчення бюджетного року, у якому відбулось таке об’єднання, сплачується на відкриті Казначейством рахунки сільським, селищним, міським радам (за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування), а починаючи з нового бюджетного року – на відкриті рахунки для зарахування надходжень з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, до бюджету об’єднаної територіальної громади.

Майже 558 млн грн ПДВ спрямували до бюджету платники Тернопільщини

За п’ять місяців цього року до бюджету від платників Тернопільщини надійшло 557,7 млн грн податку на додану вартість, що на 2,5 відсотка більше, ніж очікувалося. Додаткові надходження з даного платежу склали 13,7 млн гривень. Приріст до січня-травня 2029 року склав 87,4 млн грн або плюс 18,6 відсотка.

Зокрема, у травні суб'єкти господарювання спрямували до держбюджету 97,8 млн грн ПДВ. Це на 9,5 млн грн більше, ніж минулоріч, або плюс 10,8 відсотка.

Станом на початок червня на теренах нашого краю зареєстровано 2739 юросіб, які є  платниками податку на додану вартість. Порівняно з аналогічним періодом минулого року їхня кількість зросла на 107 осіб

Нагадуємо також, що у відкритій та приватній частинах Електронного кабiнету, розміщеного на офіційному вебпорталі ДПС (https://cabinet.tax.gov.ua/), платники податків мають доступ до сервісу «Дані реєстру платників ПДВ».

Робота у приватній частині здійснюється з використанням електронного цифрового підпису, що сертифікований у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів.

Для перевірки даних про реєстрацію платником ПДВ достатньо здійснити пошук за податковим номером (серією та номером паспорта) або найменуванням/ПІБ платника податків.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь