A A A K K K
для людей із порушенням зору
Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини податкової

Дата: 09.12.2019 10:10
Кількість переглядів: 304

Фото без опису

Укладання договору про визнання електронних документів

Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами затверджений наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557 (далі – Порядок №557).

Основними організаційно-правовими засадами Порядку № 557 визначено:

- електронний документообіг здійснюється на підставі Договору про визнання електронних документів (далі – Договір), який укладається шляхом приєднання платника до Договору на підставі заяви про приєднання, що надсилається платником до контролюючого органу в електронному вигляді;

- електронні документи, що надходять до контролюючих органів від суб’єктів електронного документообігу на підставі діючих Договорів, приймаються до обробки;

- фізичні особи, які не є самозайнятими особами, автоматично вважаються суб’єктами електронного документообігу та мають право подавати електронні документи до контролюючих органів виключно з використанням кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП).

Платник створює Заяву про приєднання до Договору в електронному вигляді.

Підписувач (в особі якого платник приєднується до Договору) завершує створення Заяви про приєднання до Договору накладенням КЕП.

Пунктом 4 розд. ІІІ Порядку №557 визначено, що підписувачем Заяви про приєднання до Договору має бути особа, яка згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань є керівником.

За наявності електронної печатки на Заяву про приєднання до Договору спочатку накладається КЕП, після нього – електронна печатка.

Підписана Заява про приєднання до Договору шифрується з дотриманням вимог до форматів криптографічних повідомлень, затверджених в установленому законодавством порядку, та направляється протягом операційного дня у визначеному форматі (стандарті) засобами телекомунікаційного зв’язку до контролюючого органу за основним місцем обліку автора.

Усі реквізити Заяви про приєднання до Договору обов’язкові для заповнення. У випадку їх відсутності Заява про приєднання до Договору до розгляду не приймається, формується перша квитанція із зазначенням причини неприйняття та надсилається платнику.

Після надходження Заяви про приєднання до Договору здійснюється її автоматизована перевірка у порядку, визначеному пп. 9 – 11 розд. II Порядку №557.

Заява про приєднання до Договору приймається до розгляду контролюючим органом (визначеним відповідно до п. 5 розд. ІІІ Порядку №557), якщо перша квитанція не містить переліку помилок .

Згідно з п. 8 розд. ІІІ Порядку №557 контролюючий орган, яким отримано Заяву про приєднання до Договору, розглядає її протягом одного робочого дня.

За результатами розгляду Заяви про приєднання до Договору платник отримує другу квитанцію про приєднання до Договору або другу квитанцію про відмову в прийнятті Заяви про приєднання до Договору із зазначенням причини її неприйняття.

Пунктом 11 розд. ІІІ Порядку №557 визначено, що для надання права підпису електронних документів (крім Заяви про приєднання до Договору) іншим особам, яким делеговано право підпису, платник повідомляє про таких осіб контролюючий орган (визначений відповідно до п. 5 розд. ІІІ Порядку №557) шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо КЕП (далі – Повідомлення) в електронному вигляді за формою згідно з додатком 2 до Порядку №557.

Форма Заяви про приєднання до Договору, Повідомлення та Заяви про припинення дії Договору визначені Порядком №557.

Заява про приєднання до Договору за формою F/J1392001, Повідомлення за формою F/J1391103 та Заява про припинення дії Договору за формою F/J1391401 розміщені на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням: Головна/Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр форм електронних документів/Реєстр форм електронних документів (перелік сервісних запитів) або за електронною адресою: https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/platnikam-podatkiv-pro/informatsiyno-analitichne-za/reestr-elektronnih-form-po/.

Крім того, Заяву про приєднання до Договору та Повідомлення платник може знайти у розділі «Введення звітності» приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету.

При цьому при створенні Заяви про приєднання до Договору формою F/J1392001 або Повідомлення за формою F/J1391103 (далі – Запит) у розділі «Введення звітності» приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету обираються рік та місяць, в якому направляється Запит.

Дата формування (відправлення) Запиту заповнюється в автоматичному режимі та відповідає даті фактичного відправлення Запиту.

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

Податкове законодавство передбачає для громадян пільги із сплати земельного податку

Відповідно до статті 281 Податкового кодексу України громадяни мають право на пільги із сплати земельного податку. Зокрема, від сплати земельного податку звільняються:

- фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;

- пенсіонери (за віком);

- особи з інвалідністю першої і другої групи;

- ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;

- фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм:

- для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;

- для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара;

- для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;

- для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;

- для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара.

Разом з цим від сплати податку звільняються на період дії єдиного податку четвертої групи власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі за умови передачі земельних ділянок та земельних часток (паїв) в оренду платнику єдиного податку четвертої групи.

Звертаємо увагу громадян, що власник земельної ділянки або декількох земельних ділянок одного виду використання, яка належить до пільгових категорій, звільняється від сплати земельного податку за умови подання письмової заяви у довільній формі до 1 травня поточного року до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки (у разі наявності декількох ділянок – про самостійне обрання/зміну земельної ділянки для застосування пільги) про надання пільги, яка починає застосовуватися з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.

Повернення покупцем пального: коригування показників акцизної накладної

 

Порядок заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового затверджений наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2019 №262 (далі – Порядок).

Відповідно до розділів V та VI Порядку, якщо після реалізації пального та/або спирту етилового відбувається повернення частини чи всього обсягу пального/спирту етилового особі, що реалізує пальне/спирт етиловий, або виникає потреба у виправленні помилок, допущених під час складання акцизної накладної форми «П» та/або форми «С», показники такої акцизної накладної підлягають коригуванню шляхом складання розрахунку коригування акцизної накладної та реєстрації його в Єдиному реєстрі акцизних накладних (далі – ЄРАН).

При цьому, коригуються лише показники акцизних накладних, складених та зареєстрованих в ЄРАН відповідно до ст. 231 Податкового кодексу України.

Розрахунок коригування акцизної накладної складає платник податку (філія чи структурний підрозділ платника податку), який реалізує пальне/спирт етиловий та склав акцизну накладну, показники якої коригуються.

Складання розрахунків коригування здійснюється у такій самій кількості примірників, як і кількість примірників акцизної накладної, до якої вони складаються.

Всі розрахунки коригування, складені платником податку (філією чи структурним підрозділом платника податку) до акцизних накладних, підлягають реєстрації в ЄРАН.

Складені в одному примірнику розрахунки коригування акцизної накладної реєструються в ЄРАН особою, що реалізує пальне/спирт етиловий, незалежно від того, чи передбачається зміна обсягів реалізованого пального/спирту етилового.

Відповідно до п. 7 розд. V та розд. VI Порядку, якщо передбачається збільшення обсягів реалізованого пального/спирту етилового або якщо коригування показників не змінює обсягу реалізованого пального/спирту етилового, примірники розрахунку коригування акцизної накладної реєструються в ЄРАН в порядку, передбаченому для акцизних накладних:

- перший примірник – особою, що реалізує пальне/спирт етиловий;

- другий примірник – особою - отримувачем пального/спирту етилового (після отримання від особи, що реалізує пальне/спирт етиловий, першого примірника розрахунку коригування акцизної накладної, зареєстрованого в ЄРАН).

Згідно п. 8 розд. V та розд. VI Порядку, якщо передбачається зменшення обсягів реалізованого пального/спирту етилового:

- платник направляє особі - отримувачу пального/спирту етилового перший та другий примірники розрахунку коригування акцизної накладної;

- особа - отримувач пального/спирту етилового реєструє в ЄРАН перший та другий примірники розрахунку коригування акцизної накладної.

Особа, що реалізує пальне/спирт етиловий, має право зменшити обсяг реалізованого пального/спирту етилового у податковій декларації за таким розрахунком коригування після реєстрації усіх примірників акцизної накладної в ЄРАН отримувачем пального/спирту етилового.

Коригування помилково зазначених реквізитів особи - отримувача пального/спирту етилового - платника податку (філії чи структурного підрозділу платника податку) або акцизного складу, на який фізично відвантажене (отримане) пальне/спирт етиловий в акцизній накладній, складеній у двох примірниках, може здійснюватися лише після реєстрації в ЄРАН другого примірника акцизної накладної, в якій зазначено помилкові дані, зазначеного у цій акцизній накладній отримувачем пального/спирту етилового.

Порядок заповнення розрахунку коригування акцизної накладної визначений пп. 10-18 розд. V та розд. VI Порядку.

Повернення покупцем пального: коригування показників акцизної накладної

 Порядок заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового затверджений наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2019 №262 (далі – Порядок).

Відповідно до розділів V та VI Порядку, якщо після реалізації пального та/або спирту етилового відбувається повернення частини чи всього обсягу пального/спирту етилового особі, що реалізує пальне/спирт етиловий, або виникає потреба у виправленні помилок, допущених під час складання акцизної накладної форми «П» та/або форми «С», показники такої акцизної накладної підлягають коригуванню шляхом складання розрахунку коригування акцизної накладної та реєстрації його в Єдиному реєстрі акцизних накладних (далі – ЄРАН).

При цьому, коригуються лише показники акцизних накладних, складених та зареєстрованих в ЄРАН відповідно до ст. 231 Податкового кодексу України.

Розрахунок коригування акцизної накладної складає платник податку (філія чи структурний підрозділ платника податку), який реалізує пальне/спирт етиловий та склав акцизну накладну, показники якої коригуються.

Складання розрахунків коригування здійснюється у такій самій кількості примірників, як і кількість примірників акцизної накладної, до якої вони складаються.

Всі розрахунки коригування, складені платником податку (філією чи структурним підрозділом платника податку) до акцизних накладних, підлягають реєстрації в ЄРАН.

Складені в одному примірнику розрахунки коригування акцизної накладної реєструються в ЄРАН особою, що реалізує пальне/спирт етиловий, незалежно від того, чи передбачається зміна обсягів реалізованого пального/спирту етилового.

Відповідно до п. 7 розд. V та розд. VI Порядку, якщо передбачається збільшення обсягів реалізованого пального/спирту етилового або якщо коригування показників не змінює обсягу реалізованого пального/спирту етилового, примірники розрахунку коригування акцизної накладної реєструються в ЄРАН в порядку, передбаченому для акцизних накладних:

- перший примірник – особою, що реалізує пальне/спирт етиловий;

- другий примірник – особою - отримувачем пального/спирту етилового (після отримання від особи, що реалізує пальне/спирт етиловий, першого примірника розрахунку коригування акцизної накладної, зареєстрованого в ЄРАН).

Згідно п. 8 розд. V та розд. VI Порядку, якщо передбачається зменшення обсягів реалізованого пального/спирту етилового:

- платник направляє особі - отримувачу пального/спирту етилового перший та другий примірники розрахунку коригування акцизної накладної;

- особа - отримувач пального/спирту етилового реєструє в ЄРАН перший та другий примірники розрахунку коригування акцизної накладної.

Особа, що реалізує пальне/спирт етиловий, має право зменшити обсяг реалізованого пального/спирту етилового у податковій декларації за таким розрахунком коригування після реєстрації усіх примірників акцизної накладної в ЄРАН отримувачем пального/спирту етилового.

Коригування помилково зазначених реквізитів особи - отримувача пального/спирту етилового - платника податку (філії чи структурного підрозділу платника податку) або акцизного складу, на який фізично відвантажене (отримане) пальне/спирт етиловий в акцизній накладній, складеній у двох примірниках, може здійснюватися лише після реєстрації в ЄРАН другого примірника акцизної накладної, в якій зазначено помилкові дані, зазначеного у цій акцизній накладній отримувачем пального/спирту етилового.

Порядок заповнення розрахунку коригування акцизної накладної визначений пп. 10-18 розд. V та розд. VI Порядку.

До місцевих скарбниць Тернопілля сплатили понад 3,9 млрд грн податків

До місцевих бюджетів Тернопілля платники податків перерахували 3 млрд 911,6 млн грн платежів у січні-листопаді цього року. «Це перевищило очікувані надходження на 6,2 відсотка. Відтак бюджети додатково отримали 227 млн гривень», – зазначив в.о. начальника Головного управління ДПС у Тернопільській області Валерій Лісницький. Порівняно з січнем-листопадом 2018 року сплата зросла на 640,7 млн грн або на 19,6 відсотка.

«Найбільше надійшло до місцевих бюджетів таких платежів: податку на доходи фізичних осіб, єдиного податку, плати за землю, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, акцизного податку з роздрібної реалізації підакцизної продукції», – констатував він.

Так, з початку року сплачено 2 млрд 630 млн грн податку на доходи з фізичних осіб, що на 455,8 млн грн більше, ніж минулого. Представники малого бізнесу перерахували 620,5 млн грн єдиного податку, а це на 87,7 млн грн більше порівняно з відповідним періодом минулого року. Плати за землю перерахували 345,7 млн грн, а це плюс 61 млн грн до минулого року. Надходження від податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, склали 110,2 млн грн, що на 30,1 млн грн більше, ніж у січні-листопаді минулого року. Суб’єкти господарювання, які мають справу з підакцизними товарами, сплатили 95,6 млн грн акцизного податку з роздрібної реалізації підакцизної продукції.

Лише впродовж листопада 2019 року платники податків спрямували до місцевих скарбниць 407,8 млн гривень, що на 6 відсотків більше, ніж очікувалось. Отож, бюджети додатково отримали 22,9 млн гривень. Порівняно з листопадом минулого року приріст надходжень склав 60,8 млн грн або на 17,5 відсотка більше.

Як розповів Валерій Лісницький, законодавчо створені всі передумови для збільшення доходів місцевих бюджетів, необхідна більш принципова позиція органів місцевого самоврядування. «Варто зауважити, що в результаті децентралізації наповнення місцевих скарбниць зросло. Адже органи місцевого самоврядування є господарями своїх територій і, як ніхто інший, повинні бути зацікавлені в міцній фінансовій базі. Зі свого боку, податкова служба відкрита до співпраці та готова надавати необхідну консультативну допомогу», – наголосив посадовець.

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь