A A A K K K
для людей із порушенням зору
Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини податкової

Дата: 29.11.2019 15:31
Кількість переглядів: 347

Фото без опису

Аферисти просять «допомоги» податковій. Не піддавайтесь на провокації!

 

На Тернопільщині знову активізувалися шахраї. Вони, вдаючи посадових осіб територіальних органів ДПС у Тернопільській області, телефонують до керівників підприємств, підприємців і вимагають матеріальної вигоди. Зокрема, неабияку активність зловмисників зафіксовано днями на Бережанщині, зокрема у райцентрі. Невідомі особи телефонують із номера 0986452556 до платників податків, звертаючись з проханням надати фінансову допомогу.

У Головному управлінні ДПС у Тернопільській області вкотре наголошують, що службові особи податкової служби жодних вказівок збирати гроші від свого імені чи від імені довірених осіб не давали та давати не можуть.

Проте, як свідчить практика, частина громадян та суб’єктів підприємницької діяльності не перевіряють достовірності інформації і надають грошові кошти зловмисникам, які представляються службовими особами податкового відомства, чим викликають недовіру, кидають тінь, а також негативно впливають на честь та ділову репутацію працівників Державної податкової служби загалом.

Тому в ГУ ДПС у Тернопільській області закликають платників бути обачними й не піддаватися на провокації. У випадку отримання інформації про такі пропозиції, вчинення протиправних дій від імені нібито працівників органів ДПС – негайно повідомити відповідний підрозділ Національної поліції за номером телефону 102 або телефонувати до антикорупційного сервісу ДПС України «Пульс» за номером телефону 0 800 501 007, напрямок «4». 

Місце провадження господарської діяльності не визначене: що зазначати у заяві про застосування спрощеної системи оподаткування

 

Відповідно до п. п. 298.1.1 п. 298.1 ст. 298 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу заяву про застосування спрощеної системи оподаткування (далі – Заява).

Форма Заяви затверджена наказом Міністерства фінансів України від 16.07.2019 №308.

У Заяві зазначаються обов’язкові відомості, зокрема, місце провадження господарської діяльності (п. 298.3 ст. 298 ПКУ).

При зміні місця провадження господарської діяльності відповідно до п. 298.5 ст. 298 ПКУ Заява подається платниками єдиного податку першої і другої груп не пізніше 20 числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулися такі зміни.

При зміні податкової адреси суб’єкта господарювання, місця провадження господарської діяльності заява подається платниками єдиного податку третьої групи разом з податковою декларацією за податковий (звітний) період, у якому відбулися такі зміни (п. 298.6 ст. 298 ПКУ).

Реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку (п. 299.1 ст. 299 ПКУ).

До реєстру платників єдиного податку вноситься, зокрема, місце провадження господарської діяльності (п. 299.7 ст. 299 ПКУ).

Формою Заяви передбачено поле 6 «Місце провадження господарської діяльності», в якому зазначається наступна інформація:

- код за КОАТУУ заповнюється відповідно до Класифікатора об’єктів адміністративно-територіального устрою України, затвердженого наказом Державної служби статистики України від 31.10.1997 №659, розміщений на офіційному вебсайті Державної служби статистики України;

- область, район, населений пункт;

- вулиця, номер будинку/офісу/квартири;

- індекс.

Отже, фізична особа – підприємець, яка виявила бажання здійснювати діяльність на спрощеній системі оподаткування, повинна дотримуватись вимог ст. 298 ПКУ та зазначати в заяві про застосування спрощеної системи оподаткування обов’язкові відомості, у тому числі «Місце провадження господарської діяльності».

Якщо фізична особа-підприємець – платник єдиного податку планує здійснювати діяльність у заздалегідь не визначених місцях (надання послуг, торгівля на виставках, ринках), то у графі «Область, район, населений пункт» поля 6 «Місце провадження господарської діяльності» Заяви зазначається: «Надання послуг на території України» та/або «Торгівля на території України». При цьому інші графи поля 6 Заяви не заповнюються.

Оприлюднення та коригування плану-графіку проведення документальних планових перевірок

 

Відповідно до п. 77.1 ст. 77 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок.

План-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному вебсайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує, зокрема, державну податкову політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки.

Згідно з п. 1 Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року №227, центральним органом виконавчої влади, який реалізує, зокрема, державну податкову політику є Державна податкова служба України (далі – ДПС).

До плану-графіка проведення документальних планових перевірок відбираються платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи (абзац перший п. 77.2 ст. 77 ПКУ).

Порядок формування та затвердження плану-графіка, перелік ризиків та їх поділ за ступенями встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (абзац третій п. 77.2 ст. 77 ПКУ).

Наказом Міністерства фінансів України від 02.06.2015 №524 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 26.03.2018 №386) затверджено Порядок формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків (далі – Порядок), в якому визначено перелік ризиків та їх поділ за ступенями значущості (високий, середній, незначний).

Оновлення річного плану-графіка здійснюється при його коригуванні.

Проєкти коригування планів-графіків при здійсненні такого коригування формуються територіальними органами ДПС не пізніше 03 числа кожного місяця поточного року, починаючи з другого місяця поточного року, засобами інформаційно-телекомунікаційних систем ДПС (абзац другий п. 3 розд. І Порядку).

Таким чином, план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на поточний рік оприлюднюється на офіційному вебпорталі ДПС (tax.gov.ua) (Головна/Діяльність/Плани та звіти роботи) до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки.

Коригування такого плану-графіку здійснюється на підставі проектів, сформованих територіальними органами ДПС, починаючи з другого місяця поточного року.

 

 

Торгівля пальним без одержання ліцензії у паперовому вигляді: чи має право суб’єкт господарювання на діяльність

 

Відповідно до положень ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (далі – Закон №481), оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб’єктами господарювання всіх форм власності (далі – СГ) за наявності ліцензії. Роздрібна торгівля, зокрема, пальним може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

Виробництво пального здійснюється суб’єктами господарювання незалежно від форми власності за умови наявності ліцензії на право виробництва пального (ст. 2 Закону №481).

Ліцензія видається за заявою суб’єкта господарювання, до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.

Ліцензія або рішення про відмову в її видачі видається заявнику, зокрема, щодо пального – не пізніше 20 календарних днів з дня одержання зазначених у Законі №481 документів.

Єдиний державний реєстр суб’єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним (далі – Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального) – перелік СГ, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним у розрізі СГ, які здійснюють діяльність на таких місцях на підставі виданих ліцензій.

Порядок ведення Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року №545 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного державного реєстру суб’єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним і внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» (далі – Порядок №545).

Відповідно до п. 7 Порядку №545, інформація про СГ вноситься до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального (далі – Реєстр) не пізніше робочого дня, наступного за днем видачі/зупинення/анулювання ліцензії або внесення змін до ліцензії.

Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального розміщується на офіційному вебсайті ДПС.

Інформація, що міститься в Єдиному реєстрі ліцензіатів та місць обігу пального, є відкритою (крім реєстраційних номерів облікових карток платників податків та паспортних даних).

Ліцензії на право виробництва та оптової торгівлі пальним видаються терміном на п’ять років органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України.

Ліцензії на право роздрібної торгівлі та зберігання пального видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі та за місцем розташування місць зберігання пального терміном на п’ять років.

Таким чином, СГ мають право здійснювати діяльність з виробництва/зберігання/оптової/роздрібної торгівлі пальним в період терміну дії відповідної ліцензії. Норми Закону №481 не містять вимоги щодо здійснення господарської діяльності у даній сфері за умови обов’язкового отримання ліцензій у паперовому вигляді.

Відповідно до ст. 17 Закону №481 до СГ застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів, зокрема:

- виробництва пального без наявності ліцензії – 1000000 гривень;

- оптової торгівлі пальним або зберігання пального без наявності ліцензії – 500000 гривень;

- роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії – 250000 гривень.

Водночас, ст. 18 Закону №481 передбачено, що до СГ не застосовується фінансова санкція у вигляді штрафу, передбачена ст. 17 Закону №481, при зберіганні пального до 31 грудня 2019 року без наявності відповідної ліцензії.

 

Серед підприємців Тернопільщини спрощена система найпопулярніша

 

Станом на початок листопада 2019 року на обліку перебувало 34 531 приватний підприємець. Із них 33 413 або 96,8% – основні платники податків, які здійснюють діяльність. Зокрема, 6675 (20%) підприємців застосовують загальну систему оподаткування та 26 738 (80%) підприємців провадять діяльність, застосовуючи спрощену систему оподаткування.

Найчастіше підприємці обирають другу групу єдиного податку. Їх є трохи більше половини – 13 415 осіб. Понад 32 відсотки або 8451 фізособа – підприємець надав перевагу третій групі єдиного податку. На першій групі спрощеної системи оподаткування перебувають 4872 або 18% підприємців.

Принагідно нагадаємо особливості кожної групи єдиного податку. Так, перша група дозволена для підприємців, які надають побутові послуги населенню або ж здійснюють торгівлю з лотків на ринку, при річному ліміті доходу дo 300 тисяч гривень, сплачують податок за ставкою до 10% розміру прожиткового мінімуму, тoбто до 192,10 грн у 2019 році, без найманих працівників.

Друга група єдиного податку актуальна для тих, хто працюватиме у межах річного доходу – дo 1,5 млн гривень, застосовуючи ставку – дo 20% мінімальної зарплати (тoбто у 2019 році – до 834,60 грн), використовуючи працю до 10 найманих осіб.

Третя група спрощеної системи оподаткування дозволяє працювати за таких умов: річний ліміт доходу – дo 5 млн гривень; ставка податку 3% (платники ПДВ) або 5% (неплатники ПДВ) вiд обороту, кількість наймaних працівників необмежена.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь