A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Кременецька міська рада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини ОДПІ

Дата: 12.08.2019 10:01
Кількість переглядів: 241

Зміна місця обліку суб’єкта господарювання вимагає заміни електронного ключа

Кременецьке управління ГУ ДФС у Тернопільській області звертає увагу, що відповідно до частини другої ст. 12 Закону України «Про електронні довірчі послуги» та п. п. 3.4.6 п. 3.4 розд. 3 Договору про надання електронних довірчих послуг, затвердженого наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 18.07.2019 №74, користувачі електронних довірчих послуг зобов’язані своєчасно надавати надавачу електронних довірчих послуг інформацію про зміну ідентифікаційних даних, які містить сертифікат відкритого ключа.

Враховуючи викладене, при зміні місця обліку суб’єкта господарювання або фізичної особи, користувачу електронних довірчих послуг необхідно звернутися до надавача електронних довірчих послуг із заявою на скасування кваліфікованих сертифікатів, які містять неактуальну інформацію, та надати комплект реєстраційних документів для формування нових кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.

Допомога по тимчасовій непрацездатності особі, що провадить незалежну професійну діяльність: чи підлягає оподаткуванню ПДФО та військовим збором

Відповідно до частини першої ст. 19 Закону України від 23 вересня 1999 року №1105-XIV «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (в редакції Закону України від 28 грудня 2014 року №77-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці) (далі – Закон №1105) право на матеріальне забезпечення та соціальні послуги за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності мають застраховані особи – громадяни України, іноземці, особи без громадянства та члени їх сімей, які проживають в Україні, якщо інше не передбачено міжнародним договором України, згода на обов’язковість якого надана Верховною Радою України.

Це право виникає з настанням страхового випадку в період роботи (включаючи час випробування та день звільнення), зайняття підприємницькою та іншою діяльністю, якщо інше не передбачено законом.

Статтею 20 Закону №1105 встановлено види матеріального забезпечення та соціальних послуг за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності. Зокрема, за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності надається такий вид матеріального забезпечення як допомога по тимчасовій непрацездатності.

Оподаткування доходів, отриманих фізичною особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, регламентується ст. 178 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Згідно з п. 178.3 ст. 178 ПКУ оподатковуваним доходом вважається сукупний чистий дохід, тобто різниця між доходом і документально підтвердженими витратами, необхідними для провадження певного виду незалежної професійної діяльності.

Отже, дохід у вигляді матеріального забезпечення, який виплачується фондом загальнообов’язкового державного соціального страхування, не включається до доходу фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність, проте оподатковується за загальними правилами, встановленими Кодексом для платників податків – фізичних осіб.

Порядок оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV ПКУ, відповідно до п. п. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 якого не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, зокрема, сума страхових виплат, які отримує такий платник з фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування згідно із законом.

Водночас слід зауважити, що винятки, передбачені п. п. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 ПКУ, не поширюються на виплату заробітної плати, грошової (вихідної) допомоги при виході на пенсію (у відставку) та виплату, пов’язану з тимчасовою втратою працездатності.

При цьому до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податків включаються інші доходи, крім зазначених у ст. 165 ПКУ (п. п. 164.2.20 п. 164.2 ст. 164 ПКУ).

Також вказані доходи є об’єктом оподаткування військовим збором (п. п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX ПКУ).

Нарахування, утримання та сплата (перерахування) податку на доходи фізичних осіб та військового збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому ст. 168 ПКУ.

Податковий агент, поняття якого наведено у п. п. 14.1.180 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, що нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок на доходи фізичних осіб і військовий збір із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку 18 відс., визначену ст. 167 ПКУ, та ставку військового збору 1.5 відс., встановлену п. п. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ.

Отже, допомога по тимчасовій непрацездатності, нарахована (виплачена) особі, яка провадить незалежну професійну діяльність фондом загальнообов’язкового державного соціального страхування, є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб та військовим збором, а фонд є податковим агентом щодо такого доходу.

Наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 №4 затверджено форму Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (далі – ф. №1ДФ) та Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (далі – Порядок).

Згідно з Довідником ознак доходів, наведених у додатку до Порядку, сума допомоги по тимчасовій непрацездатності відображається податковим агентом у податковому розрахунку за ф. №1ДФ під ознакою – «127».

Які оподатковувані операції враховують для реєстрації платником ПДВ

Кременецьке управління ГУ ДФС у Тернопільській області нагадує суб’єктам господарювання, які хочуть реєструватись платниками ПДВ, що відповідно до п. 181.1 ст. 181 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн грн (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов’язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених ст. 183 ПКУ, крім особи, яка є платником єдиного податку першої-третьої групи.

Якщо особа, яка відповідно до пункту 181.1 статті 181 ПКУ не є платником податку у зв’язку з тим, що обсяги оподатковуваних операцій відсутні або є меншими від встановленої зазначеною статтею суми, вважає за доцільне добровільно зареєструватися як платник податку, така реєстрація здійснюється за її заявою (п. 182.1 ст. 182 ПКУ).

Згідно із розділами V та ХХ ПКУ до оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг належать операції, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою ПДВ, ставкою 7 відсотків, нульовою ставкою ПДВ та звільнені (умовно звільнені) від оподаткування ПДВ.

На Тернопільщині до держбюджету спрямували майже 644 млн грн податку на додану вартість

Упродовж січня-липня 2019 року суб’єкти підприємницької діяльності Тернопілля сплатили до Державного бюджету України 643,5 млн грн податку на додану вартість. Порівняно з відповідним минулорічним періодом надходження цього платежу зросли на 41,8 млн грн або 6,9 відсотка.

Лише у липні бізнес нашого краю спрямував 83,1 млн грн податку на додану вартість до скарбниці нашої держави.

На теренах Тернопільщини було 3 070 суб’єктів господарювання – платників ПДВ на початок серпня цього року. Найбільше їх зареєстровано у місті Тернополі – 1 467 осіб. Трохи менше платників ПДВ було у Тернопільському районі, Теребовлянщині та Збаражчині, а це відповідно 371, 143, та 121 суб’єкт підприємницької діяльності.

У власників автомобілів на «єврономерах» залишилося менше трьох тижнів

Тернопільська митниця ДФС повідомляє, що з 22 серпня цього року вступають у дію нові санкції за порушення митного законодавства при ввезенні транспортних засобів особистого користування та транспортних засобів комерційного призначення у режимах «транзит» та «тимчасове ввезення».

З урахування законодавчих змін органи поліції зобов’язані складати протоколи про адміністративні правопорушення, передбачені частинами 8 та 9 статті 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі КУпАП), а органи доходів і зборів – протоколи про порушення митних правил за ознаками статей 469 та 481 Митного кодексу України у новій редакції (далі – МК України), залежно від виявленого правопорушення.

При цьому необхідно зважити й на те, що, відповідно до частини 7 статті 558 МК України, з метою контролю за державною реєстрацією транспортних засобів особистого користування, тимчасово ввезених на митну територію України громадянами у строки, встановлені законодавством, а також контролю за цільовим використанням або передачею транспортних засобів особистого користування, тимчасово ввезених на митну територію України чи поміщених у митний режим транзиту, у володіння, користування або розпорядження особам, які не ввозили такі транспортні засоби на територію України або не поміщували у митний режим транзиту, органи доходів і зборів в автоматизованому режимі зобов’язані передавати Національній поліції інформацію щодо транспортних засобів особистого користування із зазначенням строків їх тимчасового ввезення або переміщення у митному режимі транзиту та відомостей про осіб, які тимчасово ввезли такі транспортні засоби чи помісили їх у митний режим транзиту, а також тих транспортних засобів, щодо яких порушено строки їх тимчасового ввезення у митному режимі транзиту.

У свою чергу, згідно із пунктом 30 частини 1 статті 23 Закону України «Про Національну поліцію», у разі виявлення зазначених вище порушень, поліція зобов’язана письмово інформувати органи доходів і зборів про виявлення нецільового використання та/або передачі транспортних засобів особистого користування, тимчасово ввезених на митну територію України чи поміщених у митний режим транзиту, у володіння, користування або розпорядження особам, які не ввозили такі транспортні засоби на територію країни, або не поміщували їх  у митний режим транзиту, а також про виявлення розкомплектування таких автомобілів.

Як зазначив заступник начальника – начальник управління протидії митним правопорушенням Тернопільської митниці ДФС Володимир Петрук, при перевищенні строку доставки транспортних засобів особистого користування та комерційного призначення від 20 до 30 діб передбачено штраф у розмірі 85 тис. гривень. Якщо строк перевищено більш ніж на 30 діб, то розмір штрафу сягатиме 170 тис. гривень або такі авто будуть конфісковані.

«За перевищення строків тимчасового ввезення транспортних засобів особистого користування та комерційного призначення від 20 до 30 діб – сума штрафу складатиме 85 тис. гривень, понад 30 діб, також при втраті або розкомплектуванні транспортних засобів – 170 тис. гривень або конфіскація транспортного засобу», - додав він.

Також передбачено відповідальність за передачу транспортного засобу особистого користування, тимчасово ввезеного на митну територію України чи поміщеного у митний режим транзиту, у володіння або розпорядження іншій особі, а також використання такого транспортного засобу у комерційних цілях. При такому порушенні доведеться сплатити штраф у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – 34 тис. гривень.

З 25 листопада 2018 по 4 серпня 2019 року Тернопільською митницею ДФС оформлено 4 488 транспортних засобів на єврономерах. До бюджету надійшло майже 279 млн гривень.

«Зараз ми простежуємо дуже низьку активність в оформленні транспортних засобів на іноземній реєстрації не лише на теренах нашої області, але й у країні загалом. Так, починаючи з 24 травня по 4 серпня цього року, працівниками Тернопільської митниці ДФС було оформлено лише 14 автомобілів на іноземній реєстрації, так званих «євроблях». Хочу наголосити, що громадянам не варто зволікати з митним оформленням, адже часу залишилось обмаль», - зазначив Володимир Петрук.

Легалізувати свій транспортний засіб можна у: відділі митного оформлення №1 митного посту «Тернопіль – центральний», який знаходиться за адресою вул. Текстильна, 28а, м. Тернопіль, або у відділі митного оформлення №2 митного посту «Тернопіль – центральний» - вул. Текстильна,38, м. Тернопіль.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь