A A A K K K
для людей із порушенням зору
Кременецька міська громада
Тернопільська область, Кременецький район

Новини ОДПІ

Дата: 18.12.2018 12:02
Кількість переглядів: 426

Фото без опису

Придбано земельну ділянку: порядок сплати земельного податку фізичною особою у рік придбання

Відповідно до п. 286.1 ст. 286 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, у сфері будівництва, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п. 286.5 ст. 286 ПКУ нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному ст. 58 ПКУ.

При переході права власності на земельну ділянку від одного власника - юридичної або фізичної особи до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником - починаючи з місяця, в якому він набув право власності.

При переході права власності на земельну ділянку від одного власника - фізичної особи до іншого протягом календарного року контролюючий орган надсилає (вручає) податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (п. 287.5 ст. 287 ПКУ).

З урахуванням викладеного, при отриманні від центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин, та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, інформації про набуття фізичною особою права власності на земельну ділянку контролюючий орган здійснює нарахування сум земельного податку починаючи з місяця, в якому у нового власника виникло право власності, та надсилає податкове повідомлення-рішення такій фізичній особі. Податок підлягає сплаті протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Розрахунок коригування: частково повернено аванс або товар

У розрахунку коригування, що складається у зв’язку зі зміною кількості або ціни товарів/послуг, кожному рядку податкової накладної, що коригується, відповідає два рядки розрахунку коригування: у першому з них «обнуляється» рядок податкової накладної, кількість або ціна по якому змінюється; у другому – зазначається новий (доданий) номер рядка, в якому зазначаються правильні показники.

При поверненні частини суми попередньої оплати (авансу)/поставлених товарів у зв’язку із зміною кількості поставлених товарів/послуг без зміни їх ціни на дату такого повернення постачальник (продавець) складає розрахунок коригування до податкової накладної, яка була складена на дату отримання коштів/постачання товарів.

У першому рядку табличної частини (розділ Б) такого розрахунку коригування:

- у графі 1.1 зазначається номер за порядком;

- у графі 1.2 – порядковий номер рядка податкової накладної, який коригується;

- у графі 2.1 – код причини коригування 102 (Зміна кількості). Причина коригування зазначається у розділі Б розрахунку коригування виключно шляхом внесення до графи 2.1 відповідного умовного коду з довідника, розміщеного на офіційному веб-порталі ДФС. Заповнення причини коригування у текстовому вигляді або шляхом зазначення будь-яких інших цифр, знаків чи символів не допускається;

- у графі 2.2 – «№ з/п групи коригування». В усіх рядках розрахунку коригування, пов’язаних з коригуванням одного рядка податкової накладної (рядок, в якому зі знаком «–» зазначено відповідні показники податкової накладної, що коригується, та нового(их) рядку(ків) з виправленими показниками, що його замінює(ють), у графі 2.1 зазначається однаковий код причини коригування. Одночасно усім таким рядкам присвоюється один номер групи коригування;

- значення граф 3 – 6 відповідає значенню відповідно граф 2 – 5 рядка податкової накладної, що коригується;

- у графі 7 зі знаком «–» зазначається значення графи 6 рядка податкової накладної, що коригується;

- у графі 8 – значення графи 7 рядка податкової накладної, що коригується. При цьому знак «–» у цій графі не вказується;

- графи 9 – 10 не заповнюються;

- значення граф 11, 12, 15 відповідає значенню відповідно граф 8, 9, 12 рядка податкової накладної, що коригується;

- у графі 13 зі знаком «–» зазначається значення графи 10 рядка податкової накладної, що коригується;

- у графі 14 – сума ПДВ з графи 11 податкової накладної зі знаком «–». При складанні розрахунку коригування до податкової накладної, складеної та зареєстрованої в ЄРПН до 01.12.2018, графа 14 розділу Б розрахунку коригування «Сума ПДВ» не заповнюється у тих рядках, до яких відповідні показники податкової накладної переносяться зі знаком «–» (виводяться в «0»).

Одночасно заповнюється другий рядок табличної частини (розділ Б) такого розрахунку коригування, у якому:

- у графі 1.1 зазначається номер за порядком;

- у графі 1.2 – новий черговий порядковий номер рядка, якого не було в податковій накладній, що коригується (наприклад, якщо в податковій накладній, що коригується, було 10 рядків, то у графі 1.2 зазначається номер 11);

- у графі 2.1 – код причини коригування 102 (Зміна кількості).

- у графі 2.2 – «№ з/п групи коригування»;

- значення граф 3 – 6 відповідає значенню відповідно граф 2 – 5 рядка податкової накладної, що коригується;

- у графі 7 зазначається нове (змінене, правильне) значення кількості товарів/послуг:

у графі 8 – значення графи 7 рядка податкової накладної, що коригується;

- графи 9 – 10 не заповнюються;

- значення граф 11, 12, 15 відповідає значенню відповідно граф 8, 9, 12 рядка податкової накладної, що коригується;

- у графі 13 зазначається правильне значення обсягу постачання (без урахування ПДВ);

- у графі 14 – сума ПДВ (за наявності).

При поверненні частини суми попередньої оплати (авансу) у зв’язку із зміною ціни товарів/послуг без зміни їх кількості на дату такого повернення постачальник (продавець) складає розрахунок коригування до податкової накладної, яка була складена на дату отримання коштів.

Такий розрахунок коригування заповнюється аналогічно розрахунку коригування при зміні кількості товарів/послуг, з наступними відмінностями:

- в обох рядках у графі 2.1 зазначається код причини коригування 101 (Зміна ціни).

- в обох рядках графи 7 – 8 не заповнюються;

- у першому рядку у графі 9 зі знаком «–» зазначається значення графи 7 рядка податкової накладної, що коригується;

- у другому рядку у графі 9 – нове (змінене, правильне) значення ціни товарів/послуг;

- в обох рядках у графі 10 – значення графи 6 рядка податкової накладної, що коригується.

 

Сплата податків та облік найманих –

актуальні питання запитів публічної інформації

 

Протягом 11 місяців 2018 року до територіальних органів ДФС області надійшло 73 інформаційних запити, що на 17 більше, ніж за аналогічний період минулого року. 

Більшість запитів надійшло електронною поштою – 42 заяви, ще 31 - поштою. Щодо категорії запитувачів, то від громадян надійшло 35 запитів, від юридичних осіб – 23 запити, від представників засобів масової інформації – 11, від об'єднання громадян без статусу юридичної особи – 3, один запит отримано від інших органів виконавчої влади як розпорядників інформації.

Серед питань, якими цікавились запитувачі, такі: інформація про доходи та сплачені податки суб’єктів господарювання, наявність податкового боргу, подання звітності, використання реєстраторів електронних систем у громадському транспорті суб’єктами підприємницької діяльності. Порушувались також питання щодо надання інформації про наявність найманих працівників у приватних підприємців, роботою комісій ДФС в області, нелегальними автозаправними станціями.

За результатами розгляду 73 запитів, фахівці фіскальної служби в області задовольнили та надали вичерпні відповіді на 53, по 17 запитах - відмовили у наданні інформації, ще 3 запити надіслано належному розпоряднику інформації.

Підприємства Тернопільщини зменшили податковий борг на 41,3 млн гривень

Протягом січня-листопада 2018 року 785 юридичних осіб, які допустили податковий борг на початок року, зменшили його в абсолютному значенні на загальну суму 41,3 млн гривень. З них 563 суб’єкти господарювання віддали заборговане у повному обсязі на суму 21,8 млн. гривень. Про це повідомив начальник Головного управління ДФС у Тернопільській області Ігор Комендат. Він зазначив, що за рахунок погашення податкового боргу до зведеного бюджету надійшло 43,1 млн грн, з яких  33,6 млн грн - до державної казни.

«Для того, аби отримати дозволи на погашення податкового боргу за рахунок стягнення готівкових (безготівкових) коштів юридичних осіб, фахівці управління погашення боргу фіскальної служби в області звертались до суду», - розповів Ігор Юлійович. Так, у січні – листопаді цього року подано 142 звернення до суду на суму податкового боргу 60,5 млн гривень. З них задоволено 79 звернень на суму 31,9 млн грн, а це на 21 та на 4,2 млн грн більше, ніж минулоріч.

 Протягом січня-листопада було також направлено до суду 163 позови на суму податкового боргу 6 млн грн, аби накласти стягнення на активи фізичних осіб через органи державної виконавчої служби.

До зведеного бюджету надійшло також 642 тис. грн за рахунок реалізації безхазяйного майна. До державної казни сплачено 169 тис. гривень, а місцеві бюджети отримали 473 тис. гривень.

Щоб повернути аванс чи переплату з митниці ДФС

Порядок повернення авансових платежів (передоплати) і помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів затверджено наказом Міністерства фінансів України від 18.07.2017 №643 (далі – Порядок №643).

Згідно з п. 2 розділу ІІ Порядку №643 для повернення коштів авансових платежів (передоплати) платником податків до митниці ДФС подається заява в письмовому вигляді довільної форми, підписана платником податків та головним бухгалтером (у разі наявності), або засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного цифрового підпису відповідальних осіб.

Така заява може бути подана протягом 1095 днів з дня внесення авансових платежів (передоплати) на рахунок митниці ДФС.

Подання заяви засобами електронного зв’язку в електронній формі здійснюється на поштову скриньку митниці ДФС, зазначену на офіційному веб-порталі ДФС.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь