Кременецька міська рада
Тернопільська область

Новини ОДПІ

 

Розстрочення та відстрочення заборгованості по сплаті ЄСВ неможливе

  Кременецьке управління повідомляє платникам які мають заборгованість зі сплати ЄСВ, чинним законодавством, що регулює порядок нарахування, обчислення і сплати ЄСВ, не передбачено розстрочення та відстрочення заборгованості по сплаті ЄСВ.

  Відповідно до частини 12 ст.9 Закону України від 08.07.2010р №2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов”язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями ЄСВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника ЄСВ одночасно із зобов”язаннями із сплати ЄСВ зобов”язань із сплати податків, інших обов”язкових платежів, передбачених законом, або зобов”язань перед іншими кредиторами, зобов”язання із сплати ЄСВ виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов”язаннями, крім зобов”язань з виплати заробітної плати (доходу).

  У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати ЄСВ до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку ЄСВ, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом (ч.2 ст.9 Закону №2464).

Коли діяльність підприємця припинено: термін для сплати ПДФО

 

Відповідно до п. 177.5 ст. 177 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) фізичні особи – підприємці подають до контролюючого органу податкову декларацію за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки, встановлені ПКУ для річного звітного податкового періоду, в якій також зазначаються авансові платежі з податку на доходи.

Згідно з п. 177.11 ст.177 ПКУ фізичні особи - підприємці подають річну податкову декларацію у строк, визначений п. п. 49.18.5 п. 49.18 ст. 49 ПКУ, в якій поряд з доходами від підприємницької діяльності мають зазначатися інші доходи з джерел їх походження з України та іноземні доходи.

Фізичні особи, стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця за її рішенням, подають податкову декларацію за останній базовий податковий (звітний) період, в якій відображаються виключно доходи від проведення підприємницької діяльності, протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

При проведенні державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця за її рішенням останнім базовим податковим (звітним) періодом є період з дня, наступного за днем закінчення попереднього базового податкового (звітного) періоду до останнього дня календарного місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності.

Відповідно до п. 57.1 ст. 57 ПКУ платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації про майновий стан і доходи, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого ПКУ для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених ПКУ.

Тобто фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування, стосовно якої проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності за її рішенням, подає податкову декларацію за останній базовий податковий (звітний) період протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності, в якій відображає виключно доходи від проведення підприємницької діяльності, та сплачує податок на доходи фізичних осіб протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку подання такої податкової декларації.

 

Як розмитнити авто з іноземною реєстрацією: актуальні питання-відповіді

 

В Україні з 25 листопада почали діяти закони, які встановили нові правила для розмитнення та перебування в Україні автомобілів на іноземній реєстрації.

У зв’язку із цим до Тернопільської митниці ДФС щоденно надходять численні дзвінки-звернення від громадян з приводу роз’яснення цих законодавчих новацій.

Тому надаємо перелік актуальних запитань, з якими найчастіше звертаються за консультацією власники автомобілів на іноземній реєстрації.

 

  1. Які документи потрібно подати для митного оформлення авто, ввезених в Україну з Литви, Польщі, Болгарії, Німеччини: у режимі тимчасового ввезення; у режимі транзиту; у яких транзит прострочений; у яких транзит не прострочений; які будуть ввозитись з Європи, згідно нового закону?
  2. У всіх перелічених випадках разом з митною декларацією (оформлюється митним брокером) на транспортний засіб, що декларується в режим імпорту (вільний обіг), подаються такі основні документи:

- реєстраційні (технічні) документи на транспортний засіб (як правило, це технічний паспорт);

- документи, що підтверджують право власності особи на транспортний засіб (як правило, це договір купівлі-продажу) або право ним розпоряджатися та декларувати (як правило, це доручення);

- рахунок-фактуру (інвойс) або інший документ, який визначає вартість товару (можливо, це буде один і той же документ, що підтверджує право власності).

 

2. В якій митниці можна розмитнити транспортний засіб, який вже є в Україні та який тільки планується ввезти в Україну?

  • : Митне оформлення – у будь-якій митниці України.

Адреси та реквізити конкретних місць оформлення можна знайти на субсайті територіальних органів ДФС відповідного регіону у розділі «Митниця» або на сайті ДФС України.

 

  1. Чи можна не виїжджати з України, а здійснити митне оформлення в митниці свого регіону?
  2. : Можна не виїжджати; подати необхідні документи і пред’явити транспортний засіб у будь-яку митницю.

 

4. Чи може бути авто заявлене в режим «імпорт» особою, яка не перетинала на даному авто кордон?

  • ідповідь: Може бути заявлене особою, яка не перетинала митний кордон, за умови подання документів, що підтверджують право власності цієї особи на транспортний засіб або право ним розпоряджатися та декларувати (доручення).

 

5. Чи може скористатися знижкою протягом 90 днів людина, яка вже розмитнила таке авто?

  • : Ні. Знижка протягом 90 днів, тобто, коефіцієнт 0,5 при сплаті акцизного податку, може бути застосована при оформленні громадянином лише одного легкового транспортного засобу.

Один транспортний засіб може бути оформлений тільки один раз. Якщо автомобіль вже був оформлений митницею раніше та сплачені платежі, то оформити цей же автомобіль ще раз і скористатись знижкою (коефіцієнт 0,5) неможливо.

 

6. Чи може згідно з новими законами в’їжджати на територію України з підготовленою попередньою митною декларацією без сплати застави, якщо авто заявлене в режим «імпорт»?

  • У випадку якщо громадянином прийнято рішення про ввезення автомобіля (легковий автомобіль, код 8703 за УКТ ЗЕД), то подання попередньої митної декларації та гарантування сплати митних платежів є обов’язковими. У такому випадку застосування грошової застави є тільки одним із видів забезпечення сплати митних платежів, хоча можуть бути обраними й інші види гарантування.

Грошова застава, як обов’язковий вид гарантії, застосовується тільки у випадку транзитного переміщення резидентом України транспортного засобу, що знаходиться на постійній реєстрації за межами України.

 

7. Чи може людина сама звернутися на митницю та подати документи для імпорту авто, чи для цього потрібен спеціальний митний брокер. Якщо потрібен – де взяти перелік брокерських фірм і яка середня вартість брокерських послуг?

  • Громадянин може спробувати самостійно заповнити митну декларацію та подати необхідні документи (законодавством це не забороняється).

Однак краще звернутися до митного брокера – кваліфікованого спеціаліста, адже законодавством передбачено, що транспортні засоби декларуються із заповненням митної декларації, порядок заповнення якої потребує спеціальних знань та певного програмного забезпечення. Крім того, паперова митна декларація повинна обов’язково супроводжуватися її електронною копією.

Невірне заповнення митної декларації може призвести до ряду неприємностей, у тому числі й до складання протоколу про порушення митних правил.

Інформація про митних брокерів постійно оновлюється та розміщується на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у рубриці «Реєстри».

Інформацію про вартість брокерських послуг можна дізнатись у митних брокерів.

 

  1. Чи треба приїхати на авто в зону митного огляду для його догляду?
  2. : Митне оформлення здійснюється у будь-якій митниці на території України, але з обов’язковим пред'явленням авто.

Рішення про проведення митного огляду приймає посадова особа митниці з урахуванням вимог Митного кодексу України.

 

  1. Якщо сплачено штраф за прострочення транзиту, чи треба сплачувати 8500 штрафу, передбаченого новим законом?
  2. : Сплата штрафу при порушенні громадянином митних правил не звільняє цього громадина від виконання взятих на себе зобов’язань щодо дотримання митного режиму.

Якщо після сплати штрафу транспортний засіб, ввезений в режимі транзиту або тимчасового ввезення, продовжує перебувати на території України, є підстави вважати, що цей автомобіль продовжує перебувати в Україні з порушенням митного законодавства.

Новим Законом передбачено, що, не зважаючи на сплачений раніше штраф, добровільна сплата коштів в розмірі 8500 грн (яка не є штрафом), є обов’язковою при оформленні в режим імпорту транспортного засобу, щодо якого порушено строки та умови режимів транзиту чи тимчасового ввезення.

 

  1. Вкажіть реквізити, за якими потрібно сплатити добровільний платіж 8500 грн, та як дізнатись чи треба його платити?
  2. : Передбачені новим Законом добровільні кошти (8500 грн) сплачуються одночасно з митними платежами і в такому самому порядку.

Реквізити депозитного рахунку, на який сплачуються кошти (митні платежі, добровільні кошти), є індивідуальними для кожної митниці.

Інформацію про реквізити депозитного рахунку митниці, в якій громадянин планує оформлювати авто, можна знайти на субсайті територіальних органів ДФС відповідного регіону у розділі «Митниця», дізнатись у працівників підрозділу митниці, в якому безпосередньо буде проводитись оформлення, або ж у митного брокера.

 

  1.  Хто і як визначає вартість авто?
  2. : Документами, що підтверджують вартість придбаного громадянином автомобіля, є :

- договір купівлі-продажу;

- інвойс;

- банківські або інші платіжні документи;

- експортна декларації;

- довідкова інформація щодо вартості аналогічних транспортних засобів у країні експорту.

У цих документах повинні бути зазначені дата продажу, номер шасі (рами), кузова (або ідентифікаційний номер), номер двигуна автомобіля, його модель, рік виготовлення, а також ім’я, та прізвище особи, якій продано автомобіль.

У разі підстав вважати, що заявлено недостовірну вартість або при відсутності вищевказаних документів, митниця ДФС визначає вартість автомобіля самостійно.

За порушення нарахували понад 71 тисячу гривень

 

Під час перевірки приватного підприємства, яке працює в деревообробній галузі, фахівці управління податків і зборів Головного управління ДФС у Тернопільській області встановили ряд порушень.

Планова перевірка охопила рік діяльності суб’єкта господарювання. На підприємстві працює 35 осіб, проте податок на доходи з фізичних осіб із заробітної плати їх у сумі 6,9 тис. гривень не був перерахований. Крім цього, у формі 1-ДФ були відображені недостовірні відомості.

З’ясувалося також, що суб’єкт господарювання до податкового кредиту з податку на додану вартість та витрат включив вартість товарно-матеріальних цінностей, які не використовувались у господарській діяльності й були відсутні на залишку. «Грішило» підприємство й неподанням звітності з плати за землю та акцизного податку.

У результаті загальна сума донарахувань склала трохи більше 71 тис. гривень.

 

« повернутися до списку новин